.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه سرگشاده فعالان مطبوعاتي به استاندار گلستان

نامه سرگشاده تعدادي از فعالان مطبوعاتي و مدني استان به استاندار گلستان پيرامون حكم صادره براي متهم حادثه 6 اسفند 85

جناب آقا ي مهندس يحيي محمود زاده
 استاندار و رييس محترم شوراي تامين استان گلستان

 با سلام
احتراماً به عرض مي رساند در عصر يك شنبه ششم اسفند ماه 1385 ، اهالي مطبوعات استان گلستان در راستاي برنامه هاي آموزشي خود قصد داشتند يك نشست صنفي را با عنوان " قانون مطبوعات و اخلاق حرفه اي " در حسينيه متوسلين به ابا عبدالله الحسين (ع) گرگان  برگزار كنند .
 سخنرانان دعوت شده مراسم :  1- ماشاء ا... شمس الواعظين روزنامه نگار پر سابقه كشور و نايب رييس انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران و 2 - دكترغلامرضا منتظري مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان بودند.
قريب دو هفته قبل از مراسم هماهنگي لازم با سخنرانان صورت گرفت ولي سخنران دوم برابر آنچه كه اعلام شد، به علت ماموريت اداري به تهران عزيمت نموده و امكان حضورش در مراسم فراهم نگرديد.
 زمان ، مكان و موضوع نشست به صورت مكتوب حداقل 15 روز قبل از مراسم به اطلاع مسئولان اجرايي و امنيتي رسانده شد. از حدود يك هفته قبل هم  اطلاعيه و دعوت نامه توزيع گرديد اما هيچ عكس العملي كه حاكي از مخالفت مسوولان با برگزاري اين مراسم باشد ،  دريافت نگرديد. 
حدود بيست و چهار ساعت قبل از همايش گروهي مدعي ديانت و موسوم  به نام انصار حزب ا... با ارسال پيغام هايي، تهديد كرد كه اين مراسم نبايد برگزار شود.
 متاسفانه مسئولان امنيتي به جاي برخورد قانوني با تهديد گنندگان و قانون شكنان ، مقهور تهديد شده و در صبح روزي كه بنا بود مراسم درآن روز برگزار شود و در شرايطي كه مهمان مراسم در راه آمدن به گرگان بود ، با ارسال نامه اي از سوي فرمانداري گرگان توصيه شد كه اين نشست برگزار نگردد.
با پاسخ مكتوب به فرماندار، اعلام شد كه امكان انصراف از برگزاري نشست در اين مدت كوتاه ممكن نيست و اين مراسم كاملا قانوني است و وظيفه فرماندار است كه امنيت آن را تامين كند.
 نهايتاً باقول مساعد مسئولان امنيتي استان براي تامين امنيت و برخورد با تهديد كنندگان ، بنا شد اين مراسم در ساعت مقرر و در مكان اعلام شده برگزار شود .
 مراسم آغاز شد، اما آنچه كه نبايد مي شد ، اتفاق افتاد و جمعي با دهن كنجي به قانون و مجريان قانون و توهين به علماي بزرگ شهر، خود را پيش تاز تر از بزرگان و مجريان قانون جلو انداخته وبه بهانه دفاع از ارزش هاي ديني و انقلابي اين مراسم را به هم زدند و به خبرنگاران و اهالي مطبوعات استان هتاكي كرده و حتي به بانوان حاضر در مراسم نيزتوهين نمودند . و بعد  29 سال از پيروزي انقلاب لكه سياهي در كارنامه مديران اين دوره ثبت كردند و يقيناً آيندگان درباره آن قضاوت خواهند كرد.  
 اهالي مطبوعات به منظور حفظ حرمت همكاران خود و مهمان مراسم و مهم تر از آن براي جلوگيري از هتك حرمت به مكاني كه منتسب به حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) بود از ادامه مراسم صرف نظر كردند. و راه قانون را براي احقاق حق خود در پيش گرفتند.
همزمان ديدارهايي با مدير كل اطلاعات و دادستان گرگان برگزار شد و هر دوي آنان اين اقدام را محكوم و قول پيگيري آن و برخورد با مسببين را دادند. هر چند بنا بود با آيت الله سيد حبيب الله  طاهري توليت مدرسه اي كه رياستش بر عهده رييس انصار حزب الله است و سرپرست وقت  استانداري نيز ديدارو گفتگو شود. اما هنوز نمي دانيم به چه دليل آقايان نخواستند حداقل حرف هاي ما را گوش دهند، لذا اين امكان را فراهم نكردند.
 با گذشت بيش از چهار ماه از موضوع پس از ارجاع پرونده به دادگاه ويژه روحانيت ساري ، متاسفانه اين دادگاه در مرحله بدوي به رغم وجود شواهد و مدارك بسيارمسبب اصلي برهم زدن اين مراسم را مجرم ندانست .و به عبارت ديگر او را تبرئه كرد.كه در اين خصوص لازم دانستيم مواردي را به  عرض جنابعالي به عنوان عالي ترين مقام اجرايي و مسئول استقرار و حفظ امنيت استان برسانيم.
1- جاي سوال است وقتي دو مقام ارشد امنيتي و قضايي استان صراحتاً نظرات خود را در محكوم كردن اين حركت اعلام و قول مساعد دادند تا با مسببين امر برخورد شود چه اتفاقي افتاده است كه نتيجه اين گونه مي شود؟. آيا نظرات مسئولان ارشد امنيتي و قضايي كه يقيناً در حوزه  مسووليت شان كارشناس هستند ارزشي ندارد؟ يا آنكه حرف هاي آن زمان مسوولان صرفاً براي آرام كردن خانوداه مطبوعات و كوتاه آمدن آنها بود. تا موضوع را بيش از آن به افكار عمومي گزارش ندهند و از مردم استمداد نخواهند؟آيا واقعاً همه نظرات آقايان همين گونه است؟
2- برخوردهاي متناقض برخي مسئولان سياسي و امنيتي با اين مسئله ابهامات فراواني را درباره چگونگي برنامه ريزي و اجراي اين سناريو براي مان ايجاد كرده است ، كه در صورت صحت بايد تاسف خورد كه با گذشت نزديك به سه دهه از پيروزي انقلاب و ثبيت نظام شكوهمند اسلامي هنوز با مردم و افكار عمومي صادقانه برخورد نمي شود  و بدتر از آن جمعي چماق دار درمقابل چشمان ماموران حاكميت، مجري قانون مي شوند.
3- اين شيوه برخورد با متخلفين و برهم زنندگان نظم عمومي ضمن تشويق آنان براي تكرار اين تحركات ، دامنگير كساني خواهد شد كه اين جريان را فرماندهي مي كنند واز نظر ما آن روزهم دير نيست ، همان گونه كه در همين شهر ظرف دو سال اخير اين اتفاق افتاده است . و كساني كه سازماندهي شدند تا جلوي برخي مراسم را بگيرند عاقبت در انتخابات شورا مقابل برنامه ريزان خود ايستادند و عليه آنان شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه دادند .
4- اهالي مطبوعات استان و نهادهاي مدني و صنفي به اين نتيجه رسيده اند كه هر گاه خواستند همايشي قانوني برگزار كنند . بايد ضمن برنامه ريزي براي اجراي مراسم در فكر تامين امنيت آن هم باشند و تمهيدات لازم را در نظر بگيرند و اميدي به متوليان امنيت نداشته باشند چرا كه بنا به هر دليلي افرادي هستند كه در مقابل قانون مصونيت آهنين داشته و كسي نمي تواند با آنان برخورد كند.
5- جامعه مطبوعاتي استان در شرايط پيش آمده ديگر اعتقادي به پيگيري موضوع از طريق مراجع قضايي ندارد و هر چند دادگاه روحانيت ده روز فرصت اعتراض داده ،  اما اعتماد ما سلب شده و از برخورد اوليه نتيجه كار قابل پيش بيني است و لذا آنچه را كه بر اين قشر زحمتكش و كم توقع  و خطر پذير گذشته است را به خدا و مردم واگذار مي كنيم و مي دانيم ، مردم قانونمندخود در مواقع نياز پاسخ اين افراد و كساني را كه آنان را جمع مي كنند و در كنار دست خود جاي مي دهند و سازماندهي و فرماندهي مي كنند را خواهند داد.
6- جنابعالي كه چند ماهي است مديريت استان را به دست گرفته ايد مي دانيد  اقتدارِ حاكميت و قانون امانت هايي هستند كه به شما سپرده شده است و وظيفه جنابعالي آن است كه از اين امانت پاسداري كنيد و نگذاريد عده اي با سوء استفاده از احساسات پاك نوجوان و جوانان كم سن و سال كم تجربه و گمنام  خود را مافوق قانون دانسته و اُبّهت حاكميت و قانون را بشكنند و اين گونه تداعي شود كه كسي جرات نمي كند با آنان برخورد شود كه متاسفانه اين زمزمه ها هم اكنون به گوش مي رسد و اين آسيب از هر حمله نطامي به كشور و نظام ، شكننده تر است .
در پايان اميدواريم جنابعالي بتوانيد اين امانت را با شايستگي به افراد بعد از خود تحويل داده و امانت داري صادق و مقتدر باشيد و از خود خاطره اي خوش براي مردم استان به جاي بگذاريد ..

رونوشت :
• آيت الله نورمفيدي ، نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه گرگان
• آيت الله طاهري ، توليت محترم مدرسه علميه امام صادق (ع) گرگان
• جناب آقاي حيدري  ، مدير كل محترم اطلاعات استان گلستان
• جناب آقاي پورياني  ، دادستان محترم گرگان
•  انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران
•  انجمن دفاع از آزادي مطبوعات
• مطبوعات و خبرگزاري هاي كشور


محمد رضا احمدي ، محمد علي اخلومدي ، محمد رضا بابايان ، عاطفه پهلوان ، سيد مهدي جليلي ، نيما حاج قاسمي ، ولي الله حسني خورشيدي ،  يدا... حيدر قلي نژاد ، احمد خواجه نژاد ، محسن خواجوي ، احمد راييجي ، نرگس رحماني (گلدسته) ،رحمت ا... رجايي ، حسين رفعتي ، مصطفي سبطي،سيد مهدي سيف حسيني ، عارف صالحي ، مهدي صفايي ، محديث فرحبخشي ، احمد قليشلي ، احمد كاظمي ، محمد حسين كبير ،   محمد كريمي ،روح الله كلانتري ، سياوش كياني پور ، مهشيد گودرزيان ،مجيد مكتبي ، امير عبدالسلام مهيمني ، عبدالصمد مهيمني ، عبدالناصر مهيمني ، محسن مهيمني ، سيد صادق موسوي ، صديقه نصيري ، جمشيد نيرومند   


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 خرداد 1389
عالی بود
فرخنده 14 خرداد 1389
سلام خیلی خوب بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.